Se hvordan du får en flot bagdel

Musklerne i dine balder er en af de største muskelgrupper i din krop. Vil du gerne have en veltrænet bagdel, skal du hyppigt lave øvelser, der bygger dine muskler op samt øvelser, der træner musklerne fra forskellige vinkler.Træning på en crosstrainer giver dig både kredsløbstræning og muskelopbyggende træning, der er vigtigt for at opnå veltrænede ben og balder.En crosstrainer er designet til at efterligne bevægelserne på et løbebånd blot med den forskel, at du undgår de hårde stød, som benene udsættes for på løbebåndet. Crosstraineren giver dig et væld af forskellige muligheder at træne på, og derfor er det muligt at træne specifikt efter at få en veltrænet bagdel.

Et studie fra 2007 undersøgte hvor stor en del af musklerne i balderne, der blev aktiveret ved træning på forskellige maskiner. Resultatet for træning på crosstrainere var 32,6 pct., hvilket er højere end gang på løbebånd og øvelser på trapper. Løb på løbebåndet viste sig dog at aktivere flere muskler. Til gengæld undgår du på crosstraineren de hårde stød og dermed minimeres risikoen for skader.

Mange crosstrainere giver mulighed for at justere magnetmodstand og hældning, og kan derfor indstilles til i højst mulig grad at træne netop musklerne i balderne og benene. Især forøget magnetmodstand er effektivt i denne sammenhæng. Indstiller du hældningen, så du løber “op ad bakke”, vil dine baldemuskler også blive aktiveret i højere grad.

Sidst men ikke mindst er det gavnligt for træningen af musklerne i balderne, at trække hofterne en smule bagud, når du træner. Samtidig skal du presse dine hæle ned mod pedalerne med al den kraft, du kan. På den måde øges spændingen i musklerne yderligere.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.