Kaffe: den naturlige doping der øger din ydeevne på cyklen

Der er mange grunde til at drikke kaffe. En undersøgelse viser nu, at koffein fra kaffe får dig til at yde en større kraft når du cykler.

Er du derfor træt, føler dig uoplagt eller synes du, at det går for trægt på motionscyklen/spinningcyklen – ja så kan du helt naturligt træde hårdere efter indtagelse af kaffe, hvad enten det er hjemme i stuen, til ture i skoven eller til spinning-timer. Kaffes effekt i forbindelse med cykling er ikke helt ukendt, eftersom det figurerer på dopinglisten. Flere cykelryttere i historien er blevet snuppet for at have brugt koffein til at forbedre deres indsats. Kaffe er dog ikke skadeligt, og du kan derfor roligt snuppe et par indtage kaffe inden træning for at få optimeret denne.

Flere undersøgelser underbygger også, at kaffe har flere gavnlige effekter på dit helbred. Det er bl.a. vist at kaffe forlænger levetiden for ældre mennesker. Samtidig skal man huske på, at alt skal tages i moderate mængder. For meget kaffe er ikke godt, og hvis du har et generelt højt indtag af kaffe, vil de krop indstille sig til de høje mængder og du vil blive tolerant over for koffein og derved miste den positive effekt på ydeevnen.

Der er ingen undskyldning for ikke, at drikke en kop kaffe inden du springer på motionscyklen.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.